Őszi Pedagógiai napok

“A Budapesti Pedagógiai Oktatási Központ 2018. november 19–23. között szervezi meg az Őszi Pedagógiai Napokat, amelynek kiemelt témája az átmenetek pedagógiája.

A rendezvénysorozat keretében egy héten át konferenciaprogramokat, szakmai napokat, előadásokat, műhelyfoglalkozásokat, bemutatóórákat és bemutatófoglalkozásokat látogathatnak az érdeklődő pedagógusok.

Az átmenetek különösen érzékeny életszakaszok a gyermekek, diákok és pedagógusok életében. Az Oktatási Hivatal bázisintézményei, a mesterpedagógus szaktanácsadók és szakmai partnereink az átmeneteket támogató, bevált pedagógiai módszerek, modellek, programok tárházával készülve várnak minden kedves érdeklődő pedagógus kollégát, különböző nézőpontokból közelítve meg a témát. A plenáris programon az átmenetek pedagógiájának tudományközi és pszichológiai aspektusai is előtérbe kerülnek.

Bízunk benne, hogy rendezvényünkkel idén is támogatni tudjuk a pedagógiai-módszertani kultúra megújítását, az intézményközi és szakmai kapcsolatok bővítését, valamint a hálózati együttműködés megvalósítását.”

Lánczky Edit főosztályvezető, Herczeg Katalin főosztályvezető-helyettes
Budapesti POK

2. nap

Az érzelmi és értelmi átmenetekről

Időpont: 2018. november 20. (kedd) 12.30–17.00
Helyszín: Váci Madách Imre Gimnázium, az Oktatási Hivatal Bázisintézménye; 2600 Vác, Brusznyai Árpád utca 4.
A program jellege: szakmai nap
Célcsoport: általános és középiskolai tanárok
Rövid ismertető: A szakmai nap az érzelmi és értelmi átmenetekről, a tudás konstrukciójáról, a megismerési formák átmeneteiről szól. Kicsikről és nagyokról, de leginkább a serdülőkről egy fiatal tanulástudomány, a kognitív idegtudomány nézőpontjából. Azért, hogy jobban érthető és alkalmazható legyen a pedagógiai munkában mindaz, amit a 10–18 éves korban megélt átmenetek jelentenek.
Részletes program:

12.30-13-00 regisztráció
13.00-14.20

 

plenáris előadás az aulában

Prof. Dr. Csépe Valéria, pszichológus, agykutató, a MTA tagja

 

Átmenetek

Az érzelmi és értelmi átmenetekről, a tudás konstrukciójáról, a megismerési formák átmeneteiről. Kicsikről és nagyokról, de leginkább a serdülőkről, egy fiatal tanulástudomány, a kognitív idegtudomány nézőpontjából.  Azért, hogy jobban érthető és alkalmazható legyen a pedagógiai munkában mindaz, amit a 10-18 éves korban megélt átmenetek jelentenek.

 

14.20-14.30 szünet
14.30-15.30

 

 

műhely-foglalkozás

112-es terem 111-es terem 113-as terem aula
Közös nevező

 

Hogyan könnyítsük meg a középiskolai matematikai tanulmányok kezdetét?

(20 fő)

40 perc műhelyfoglalkozás + 20 perc szakmai beszélgetés

Bednarikné Kiss Krisztina -Szőke László, a VMIG tanárai

Fókuszgyakorlatok

 

A figyelem felkeltését, megtartását és visszanyerését célzó jó gyakorlatok megosztása. (20 fő)

 

Szarvas Éva- Nyíri-Ménich Nikoletta, a VMIG tanára

 

Az oktatási céloktól a nevelési célokig

A tanulók megismerése társasjátékokon keresztül

(15 fő)

 

 

Kozma Edit, a VMIG tanára – Hász Zsófia iskolapszichológus

 

Barangolás a Kárpát-medencében az ott élő népek és kultúrák nyomában

100 fő

előadás

 

Kenyeres Oszkár és Jakab Sándor

15.30-15.45 szünet
15.45-16.45

 

műhely-foglalkozás

112-es terem 111-es terem 113-as terem aula
Közös nevező

 

Hogyan könnyítsük meg a középiskolai matematikai tanulmányok kezdetét?

(20 fő)

40 perc műhelyfoglalkozás + 20 perc szakmai beszélgetés

Bednarikné Kiss Krisztina -Szőke László, a VMIG tanárai

Fókuszgyakorlatok

 

A figyelem felkeltését, megtartását és visszanyerését célzó jó gyakorlatok megosztása. (20 fő)

 

Szarvas Éva- Nyíri-Ménich Nikoletta, a VMIG tanára

 

Az oktatási céloktól a nevelési célokig

A tanulók megismerése társasjátékokon keresztül

(15 fő)

 

 

Kozma Edit, a VMIG tanára – Hász Zsófia iskolapszichológus

 

Barangolás a Kárpát-medencében az ott élő népek és kultúrák nyomában

(folytatása az első műhelyfoglalkozásnak)

100 fő

 

 

Kenyeres Oszkár és Jakab Sándor

16.45-17.00 értékelő lapok kitöltése, leadása

Átmenetek – plenáris előadás

előadó: Prof. Dr. Csépe Valéria, pszichológus, agykutató, a MTA tagja

Az érzelmi és értelmi átmenetekről, a tudás konstrukciójáról, a megismerési formák átmeneteiről. Kicsikről és nagyokról, de leginkább a serdülőkről, egy fiatal tanulástudomány, a kognitív idegtudomány nézőpontjából.  Azért, hogy jobban érthető és alkalmazható legyen a pedagógiai munkában mindaz, amit a 10-18 éves korban megélt átmenetek jelentenek.

Közös nevező – Hogyan könnyítsük meg a középiskolai matematikai tanulmányok kezdetét?

Tapasztalataink alapján a kilencedikes tanulók számára nehézséget okoz a középiskolai matematika tananyag elsajátítása. Ezért úgy gondoljuk, hogy erre a problémára megoldást jelenthetne a középiskolai és a felső tagozaton tanító kollégák munkájának összehangolása, egymás munkájának megismerése. Bevezetésként néhány általunk alkalmazott módszertani fogás kerül bemutatásra.

Bednarikné Kiss Krisztina matematikatanár és Szőke László, matematika, fizika szakos mérnöktanár, a matematika munkaközösség vezetője, a VMIG tanárai.

Fókuszgyakorlatok 

A figyelem felkeltését, megtartását és visszanyerését célzó jó gyakorlatok megosztása. A gyakorlatok interaktívak, MSL szemléletűek. A foglalkozást a Diákrelaxáció egy-egy hasznos gyakorlata is színesíti. Szarvas Éva angoltanár és Nyíri-Ménich Nikoletta némettanár, tanulásmódszertan oktató,  a VMIG tanárai.

Az oktatási céloktól a nevelési célokig: A tanulók megismerése társasjátékokon keresztül

Játssz velem, és megmondom, ki vagy! A résztvevők beszélgetős játék közben ismerkednek egymással, majd játékos beszélgetés során összegzik tapasztalataikat. (Identity, Lélekpillangó, Dixit, StoryCubes társasjáték). Kozma Edit angoltanár, az angol nyelvi munkaközösség vezetője, mentor, a VMIG tanára és Hász Zsófia iskolapszichológus.

Barangolás a Kárpát-medencében az ott élő népek és kultúrák nyomában

Tantárgyi átmenet a földrajz és a történelem tantárgyak között – Barangolás a Kárpát-medencében az ott élő népek és kultúrák nyomában Kenyeres Oszkár földrajz–történelem szakos tanár és Jakab Sándor, a Hazajáró című Prima Primissima díjas turisztikai-honismereti magazinműsor alkotói. A „Hazajáró” hétről-hétre bakancsot húz és nekiindul, hogy keresztül-kasul bebarangolja a Kárpát-medence varázslatos tájait és megismerje hazánk természeti- és kulturális értékeit, történelmi emlékeit és az ott élő emberek mindennapjait. Erdélyben, Felvidéken, Kárpátalján, Délvidéken, Muravidéken, Őrvidéken és belső-Magyarországon hol gyalog, hol szekérrel, kerékpárral vagy kenuval halad vándorútja során. A Kárpátok fenséges gerinceitől, várromokon, apró fatemplomokon és véráztatta harcmezőkön át, patinás városokig – megannyi magyar emlék kíséri a „Hazajáró” soha véget nem érő útját. Az előadást  műhelyfoglalkozás követi, ahol gyakorlati útmutatást kaphatunk a műsor tanórákba való beépítéséhez.

Előzetes regisztráció

Ez is érdekelhet ...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás